Saturday 7 July 2012

exam mode..


Aku tak pandai menulis. Untuk entri ni je dah berapa kali aku taip and delete. Fuh… susah betul. Padahal yang nak diceritakan sikit je.

Ok. Sebab aku tak pandai menulis. Just straight to the point je. Exam mode. Sume orang takut. Aku pun takut. Tapi entah kenapa, takut itu tak pernah buat aku untuk bersungguh-sungguh belajar. Sedangkan orang lain, sampai tak cukup tidur. Tapi, aku terlebih tidur.

Bila cite kat seorang ukhti ni, dia kata, tak pe la badan pun perlukan rehat jugak. Tapi, dik masalahnya kakak kamu ni terlebih rehat. Sedangkan berfikir untuk rehat pun adalah satu bentuk jahiliyah, kan? Kata dah sayonara jahiliyak.

Satu benda yang buat aku takut, lebih takut dari fail exam adalah bila Allah mengeluarkan  aku dari jalan dakwah dan tarbiyyah ni. Jalan ini betul tak memerlukan orang yang hanya banyak bermain seperti aku.

Tapi, still tak mampu nak bergerak jugak. Haisyh…budak ni kan. Hanya orang yang pernah merasa indahnya tarbiyyah faham. Tapi, aku pernah rasa dan kenapa masih tak bergerak lagi. Contohnya, orang waktu exam usaha bersungguh-sungguh bukan dok depan laptop update blog.??????

Rabbi yasir wala tu’sir. Amin .

No comments:

Post a Comment